Przetargi

                                                                                                                                                                                                                         Andrychów, dnia 01.10.2024 r.

      ZAWIADOMIENIE O WYNIKU POSTĘPOWANIA

Przedmiot zamówienia: Budowa sieci wodociągowej wraz z dwiema pompowniami dla miejscowości Targanice w Gminie Andrychów – ETAP III, znak sprawy: 1/TI/2024

 

Procedura: tryb przetargu nieograniczonego zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień przez Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Andrychowie. Wartość szacunkowa zamówienia jest niższa od progów unijnych określonych na podstawie art. 3 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych.

Na podstawie pkt 23 Specyfikacji Warunków Zamówienia w imieniu Zakładu Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o. o. w Andrychowie informuję, że w przedmiotowym postępowaniu:

złożono                               3 oferty

odrzucono                         1 ofertę

wykluczono                       0 wykonawców

Oferty odrzucone:

Zamawiający informuje, że w postępowaniu o udzielenie zamówienia na „Budowę sieci wodociągowej wraz z dwiema pompowniami dla miejscowości Targanice w Gminie Andrychów – ETAP III, znak sprawy: 1/TI/2024 na podstawie § 60 ust. 1 pkt 7 odrzucił ofertę firmy Anna Ludzia, działającej pod firmą Geoexpert 2 Anna Ludzia, ul Parkowa 23, 34 – 400 Nowy Targ

Uzasadnienie faktyczne:

Wykonawca nie złożył wadium w postaci pisemnej opatrzonej podpisem osoby uprawnionej do reprezentowania gwaranta (ubezpieczyciela).

Zamawiający w pkt 13.2.2. Specyfikacji Warunków Zamówienia wskazał, że w przypadku wnoszenia wadium „w gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych lub poręczeniach bankowych – w oryginale, wnoszone, przed upływem terminu składania ofert, w postaci pisemnej – opatrzone wyłącznie podpisem osób uprawnionych do reprezentowania gwaranta lub poręczyciela. Treść dokumentu nie może zawierać postanowień o jego automatycznym wygaśnięciu w przypadku zwrotu do wystawcy”. Jednocześnie Zamawiający zastrzegł, że „UWAGA! Kserokopia dokumentu wystawionego w postaci papierowej, następnie opatrzony podpisem wykonawcy nie ma znamion oryginału.”.

Wbrew powyższym postanowieniom Wykonawca dołączył do oferty wydruk dokumentu o nazwie „Gwarancja ubezpieczeniowa zapłaty wadium” sporządzonego w postaci elektronicznej. Wskazany wyżej dokument nie został opatrzony podpisem osoby uprawnionej do reprezentowania gwaranta. Wykonawca opatrzył wskazane wyżej wydruk wadium zapisem „Za zgodność z oryginałem”, datą i własnym podpisem Wykonawcy.

W konsekwencji wskazany wyżej dokument został złożony przez Wykonawcę w nieprawidłowy sposób.

Uzasadnienie prawne:

Oferta wykonawcy została odrzucona na podstawie § 60 ust. 1 pkt 7 Regulaminu udzielania zamówień zgodnie, z którym Zamawiający odrzuca ofertę, w przypadku, gdy nie wniesiono wadium, lub wadium zostało wniesione w sposób nieprawidłowy.

Jednocześnie informuję, że wybrano najkorzystniejszą ofertę:

wybrano ofertę nr: 3, która uzyskała 100 pkt w ramach kryterium cena, złożoną przez:

TIMBUD Krzysztof Krzesiński, Kuków 88A, 34-206 Krzeszów

Uzasadnienie wyboru: Oferta najkorzystniejsza zawiera najniższą cenę.

Oferta nr

Wykonawca

Razem pkt.

1.

INO – KOP Rafał Ściera, Świnna Poręba 41, 34-106 Mucharz

73,00

2.

Anna Ludzia, działającej pod firmą Geoexpert 2 Anna Ludzia, ul Parkowa 23, 34 – 400 Nowy Targ

Oferta odrzucona

3.

TIMBUD Krzysztof Krzesiński, Kuków 88A, 34-206 Krzeszów

100,00

Ponadto informuję, że umowa z wybranym Wykonawcą zostanie podpisana w siedzibie Zamawiającego w terminie zgodnie z §64 ust. 1 Regulaminu udzielania zamówień. O terminie podpisania umowy Wykonawca zostanie poinformowany osobnym pismem.

                                                                                                                                       Grzegorz Stawowczyk – Prezes Zarządu

                                                                                                                                                   w imieniu Zamawiającego


do wiadomości:

Wykonawcy, którzy złożyli ofertę

Zakład Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o.                                                                                                                                                        1/TI/2024

ul. Batorego 68

34-120 Andrychów

NIP: 551-000-74-00

Regon: 120079170

KRS: 0000238820

tel./fax: 33 8752640                                                                                         

e-mail: sekretariat@zwikandychow.pl

http:// www.zwikandrychow.pl

 

                                                                                                                                                                                                              Andrychów, dnia 12.09.2024  r.

Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia na Budowę sieci wodociągowej wraz  z dwiema pompowniami dla miejscowości Targanice w Gminie Andrychów, ETAP III – nr Znak postępowania: 1/TI/2024

W dniu 12.09.2024 r. o godzinie 10:30 nastąpiło otwarcie ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia pn. Budowa sieci wodociągowej wraz  z dwiema pompowniami dla miejscowości Targanice w Gminie Andrychów, ETAP III – nr Znak postępowania: 1/TI/2024

 

 

Zamawiający przekazuje niniejsze informacje:

Na realizację całości przedmiotu zamówienia Zamawiający zamierza przeznaczyć kwotę w wysokości:  6 000 000,00 zł brutto:


Termin wykonania przedmiotu zamówienia: 31 marca 2025 r.

Termin płatności: 30 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury.

Okres gwarancji: 60 miesięcy.


W postępowaniu wpłynęły następujące oferty:

  1. Oferta nr 1 – INO – KOP Rafał Ściera, Świnna Poręba 41, 34-106 Mucharz

Cena brutto: 5 842 500,00 zł

Termin płatności: 30 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury.

Okres gwarancji: 60 miesięcy.

  1. Oferta nr 2 – GEOEXPERT 2 Anna Ludzia 34-400 Nowy Targ, ul. Parkowa 23

Cena brutto: 3 936 000,00 zł

Termin płatności: 30 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury.

Okres gwarancji: 60 miesięcy.

  1. Oferta nr 3 – TIMBUD Krzysztof Krzesiński, Kuków 88A, 34-206 Krzeszów

Cena brutto: 4 266 291,90 zł

Termin płatności: 30 dni od daty otrzymania prawidłowo wystawionej faktury.

Okres gwarancji: 60 miesięcy.

                                                                                                                                              Marcin Wojewodzic  – Pełnomocnik Zarządu ds. Zamówień

                                                                                                                                                                                                                                                     1/TI/2024

Zakład Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o.

ul. Batorego 68

34-120 Andrychów

NIP: 551-000-74-00

Regon: 120079170

KRS: 0000238820

tel./fax: 33 8752640                                                                                         

e-mail: sekretariat@zwikandychow.pl

http:// www.zwikandrychow.pl

 

                                                                                                                                                                                                                        Andrychów, dnia 12.09.2024r.

                                                                                                                  Komunikat Zamawiającego

Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia na Budowę sieci wodociągowej wraz  z dwiema pompowniami dla miejscowości Targanice w Gminie Andrychów, ETAP III – Znak postępowania: 1/TI/2024

 

Zamawiający przekazuje niniejsze informacje:

Na realizację całości przedmiotu zamówienia Zamawiający zamierza przeznaczyć kwotę w wysokości:  6 000 000,00 zł brutto,  słownie: sześć milionów złotych, 00/100 brutto

                                                                                                                                                            Marcin Wojewodzic – Pełnomocnik Zarządu ds. Zamówień

 

 

                                                                                                                                                                                                                   Andrychów, dnia 10.09.2024r.

WYJAŚNIENIE TREŚCI SWZ – 2

     

Dotyczy: Postępowania o udzielenia zamówienia pn. „Budowa sieci wodociągowej wraz z dwiema pompowniami dla miejscowości Targanice w Gminie Andrychów, ETAP III” Znak postępowania: 1/TI/2024

 

Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Andrychowie, uprzejmie informuje, że w dniu 5 września 2024r. wpłynęło do Zamawiającego pytanie do postępowania prowadzonego na podstawie Regulaminu udzielania zamówień przez Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Andrychowie:

 

Pytanie nr 1

  1. W przedstawionych schematach węzłów połączeniowych przyłączy wodociągowych do sieci nie przewidziano zasuw odcinających. Czy należy je montować za opaską?
  2. W związku z dużą różnicą w ilości studni wodomierzowy wykazanych w przedmiarze i planie sytuacyjnym, czy mają zostać zabudowane wszystkie studnie wodomierzowe pokazane na tym planie?
  3. Czy w układzie redukcyjno-pomiarowym dla wewnętrznych instalacji wody zimnej w budynkach (studniach pomiarowych), zawór antyskażeniowy Dn 32 typ EA jest po stronie zarządcy sieci czy właściciela?

Odpowiedź 1:

Zamawiający wyjaśnia, że niniejsze postępowanie nie obejmuje wykonania przyłączy wodociągowych.

Pytanie nr 2

PROSZĘ O SPRECYZOWANIE ŚREDNICY HYDRANTÓW JAKIE MAJĄ BYĆ ZABUDOWANE NA INWESTYCJI  „Budowa sieci wodociągowej wraz z dwiema pompowniami dla miejscowości Targanice w Gminie Andrychów, ETAP III” gdyż w przedmiarach robót jest DN 100 a w projekcie DN 80?

Odpowiedź 2:

Zamawiający wyjaśnia, że średnica hydrantów wynosi DN 80.

Pytanie nr 3

proszę o wskazanie miejsca montażu faszyny w ilości 190 m3 lub korektę ilości w przedmiarach robót pozycji nr 130 „Budowa faszynady na rzekach górskich”  ilość 190 m3, gdyż wydaje się że ilość ta jest znacząco zawyżona w stosunku do ilości niezbędnej do wykonania umocnień przekroczeń cieków nr R1, R2, R3 wskazanych w plikach 41  Operat wodno prawny.jpg , 42 …,43…,44…, 45 Operat wodno prawny.jpg Projektu Wykonawczego. 

Odpowiedź 3:

Zamawiający wyjaśnia, że zgodnie z pkt 3.17 pkt 4 SWZ przedmiar robót ma charakter pomocniczy, który nie może stanowić jedynej podstawy do obliczenia wynagrodzenia (ryczałtowego) za realizację przedmiotu zamówienia.

W związku z tym Zamawiający nie dokonuje zmiany przedmiaru robót.

Pytanie nr 4

Wymagania opisane przez Zamawiającego w SIWZ ust. 5, pkt. 5.1, lit. a w zakresie posiadanego doświadczenia mocno zawężają grono Wykonawców spełniających przedmiotowe wymagania uniemożliwiając tym samym brak możliwość przystąpienia do przetargu Wykonawcom posiadającym bogate doświadczenie w realizacji robót wodociągowych lecz z nie mających w swym portfolio prac o długości 4 km zrealizowanych w jednej robocie (np: posiadają jedynie taki zakres sumując kilka robót). 

Celem stworzenia równych szans oferentom i wyeliminowania promowania dużych firm (Wykonawców) prosimy o złagodzenie przedmiotowych wymogów opisanych w SIWZ co najmniej w zakresie długości wykonanego wodociągu lub możliwości sumowania wykonanych robót.

Odpowiedź 4:

Zamawiający nie wyraża zgody na proponowaną zmianę.

Powyższe zmiany stanowią integralną część SWZ, w związku z tym należy uwzględnić je przy sporządzaniu oferty, pozostałe zapisy SWZ pozostają bez zmian.

 

                                                                                                                                                 Grzegorz Stawowczyk – Prezes

                                                                                                                                                     (w imieniu Zamawiającego)

 

                                                                                                                                                                                                                       Andrychów, dnia 05.09.2024r.

 

WYJAŚNIENIE TREŚCI SWZ – 1

Dotyczy: Postępowania o udzielenia zamówienia pn. „Budowa sieci wodociągowej wraz z dwiema pompowniami dla miejscowości Targanice w Gminie Andrychów, ETAP III” Znak postępowania: 1/TI/2024

 

Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Andrychowie, uprzejmie informuje, że w dniu 2 września 2024 r. wpłynęło do Zamawiającego pytanie do postępowania prowadzonego na podstawie Regulaminu udzielania zamówień przez Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Andrychowie:

Pytanie nr 1

Zwracamy się, z prośbą o zmianę warunków udziału w postępowaniu opisanych w SIWZ pkt. 5, ppkt. 5.1, lit. a. 

Proponujemy zapis:

„w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali należycie co najmniej  dwie roboty budowlane polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie sieci wodociągowej o średnicy minimum dn 315 z rur PE i długości minimum 1000,00 mb lub co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie sieci wodociągowej o średnicy minimum DN 110 o długości  min. 2000,00 m.”

 

W czasie określonym SIWZ na lokalnym rynku nie występowały inwestycje, których realizacja pozwoliła by spełnić firmom lokalnym wymagania określone w SIWZ ( w szczególności jeśli chodzi o wykonanie sieci wodociągowej o długość 4000,00 mb). Przychylenie się Zamawiającego do naszej prośby umożliwi:

– skuteczny udział w postępowaniu przetargowym potencjalnym oferentom zwłaszcza lokalnym firmom posiadającym duże i wieloletnie doświadczenie w tego typu robotach

– zwiększy liczbę oferentów

– zwiększy konkurencyjność ofert 

– zwiększy Zamawiającemu szanse na wybór najbardziej atrakcyjnej ofert

 

Odpowiedź:

Zamawiający nie wyraża zgody na proponowaną zmianę.

 

 

 

                                                                                         Grzegorz Stawowczyk – Prezes

                                                                                            (w imieniu Zamawiającego)

 

 

 

                                                                                                                                                                    Andrychów 26 sierpnia 2024 r.

 

                                                                                            Ogłoszenie o zamówieniu

                                                                                                Roboty budowlane

                                                                                         Znak postępowania: 1/TI/2024

 

Postępowanie o udzielenia zamówienia pn. „Budowa sieci wodociągowej wraz z dwiema pompowniami dla miejscowości Targanice w Gminie Andrychów, ETAP III, realizowana z dofinansowaniem ze środków Unii Europejskiej w ramach typu „Gospodarka wodno – ściekowa” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną w oszczędzanie energii” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 -2020”,

 

  1. Nazwę (firmę) i adres zamawiającego:

Zakład Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o.

  1. Batorego 68

34-120 Andrychów

 

  1. Określenie trybu zamówienia:

Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień przez Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Andrychowie. Wartość szacunkowa zamówienia jest niższa od progów unijnych określonych na podstawie art. 3 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (dalej ustawa PZP).

 

  1. Określenie sposobu uzyskania specyfikacji warunków zamówienia, a także jej cenę, jeżeli jej udostępnienie jest odpłatne:

Specyfikacja warunków zamówienia dostępna jest na stronie internetowej prowadzonego postępowania pod adresem: https://www.zwikandrychow.pl/przetargi/.

 

  1. Opis przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:
  • Przedmiotem zamówienia jest budowa sieci wodociągowej wraz pompowniami wody i zbiornikami wodociągowymi dla miejscowości: Targanice i Brzezinka gmina Andrychów – Etap III w ramach zadania pn. „ Budowa sieci wodociągowej obejmującej (zbiornik wody Zb-1 i kontenerowa pompownia wody Pw-1 wraz z instalacją elektryczną, zlokalizowane na działce nr ew. 1723/2 w miejscowości Targanice, zbiornik wody Zb-2 i kontenerowa pompownia wody Pw-2 wraz z instalacją elektryczną – zlokalizowane na dz. nr ew. 6111/4 w miejscowości Porąbka), kontenerowa pompownia wody Pw-3 wraz z instalacją elektryczną – zlokalizowana na dz. nr ew. 1258/4 w miejscowości Targanice, kontenerowa pompownia wody Pw-4 wraz z instalacją elektryczną – zlokalizowana na dz. nr ew. 1585/23 w miejscowości Targanice, kontenerowa pompownia wody Pw-5 wraz z instalacją elektryczną – zlokalizowana na dz. nr ew. 1663/1 w miejscowości Targanice, zjazdów do pompowni i umocnień dna i skarp potoku Targaniczanka w miejscowości Targanice, Brzezinka – gmina Andrychów oraz w miejscowości Porąbka – gmina Porąbka.

Projektowana w miejscowości Targanice, sieć wodociągowa zasilana będzie z istniejącej sieci wodociągowej ø160 zlokalizowanej na działce nr ew. 1723/2 w miejscowości Targanice.

Dla zapewnienia odpowiedniego ciśnienia wody w projektowanej sieci wodociągowej zaprojektowano 2 kontenerowe pompownie wody Pw‑4, Pw‑5 zlokalizowanych na dz. nr ew. 1585/23 i 1663/1 w m. Targanice.

Projektuje się wykonanie sieci wodociągowej w układzie pierścieniowo‑rozgałęźnym z rur warstwowych PE klasy surowca PE 100 RC szereg SDR 11 (PN 1,6MPa) o średnicach PE 40÷PE 160.

  • Rurociągi

Sieć wodociągową przewiduje się wykonać z rur PE klasy surowca PE 100 RC szereg SDR 11 (PN 1,6MPa), odpornych na skutki zarysowań i naciski punktowe, wykonane w technologii warstwowej – nie wymagających obsypki i podsypki, o średnicach PE 40÷PE 160, poszczególne odcinki sieci należy łączyć poprzez zgrzewanie za pomocą kształtek elektrooporowych.

Parametry, średnice i jakość rur z zgodnie z PN-EN 12201-1:2012, PN‑EN 805:2002.

  • Zestawienie długości i średnic sieci wodociągowej – ETAP III

Etap III obejmuje sieć wodociągową począwszy od rurociągu za zbiornikiem wodociągowym ZB-1 w kierunku południowym poprzez ulice Jałowcową, Nowa Wieś i Beskidzką w miejscowości Targanice.

Zakres podziału na etapy realizacji pokazano graficznie w projekcie zagospodarowania terenu na mapie orientacyjnej w skali 1:10 000.

 

 

  • Zestawienie długości i średnic sieci wodociągowej
  • Sieć:

Średnica

Długość

PE RC 160×14,6

2 681,50 mb

PE RC 125x11,8

5 490,50 mb

PE RC 90x8,2

340,50 mb

PE RC 63x5,8

100,00 mb

PE RC 50x4,6

768,00 mb

PE RC 40x3,7

146,00 mb

Razem:

9    526,50 mb

5)  Kontenerowe pompownie wody Pw‑4, Pw‑5

Dla zapewnienia odpowiedniego ciśnienia wody w projektowanej sieci wodociągowej zastosowano 2 kontenerowe pompownie wody. Zestawy pompowe zamontowane w kontenerach będą zasilane w wodę bezpośrednio z sieci.

 

  • Roboty ziemne

Roboty ziemne rozpocząć od wytyczenia trasy projektowanych sieci, wykonać je zgodnie z normą PN‑B‑10736:1999, „Roboty ziemne. Wykopy otwarte dla przewodów wodociągowych i kanalizacyjnych. Warunki techniczne wykonania”.

Dla ograniczania zniszczeń istniejącej infrastruktury technicznej oraz powierzchni użytkowanych rolniczo jak i dla zwiększenia bezpieczeństwa pracy przewiduje się wykonanie robót montażowych w wąsko przestrzennych wykopach liniowych umacnianych palami szalunkowymi – wypraskami. Roboty ziemne w miejscach skrzyżowań z istniejącym uzbrojeniem podziemnym, należy rozpocząć od ręcznego wykonania odkrywek tychże sieci przy udziale przedstawicieli ich administratorów. Zgodnie z uzgodnionymi warunkami wykonania robót z właścicielami gruntów ornych i ogrodów na trasie poszczególnych odcinków przewiduje się tu ręczne zdjęcie warstwy ziemi uprawnej o gr.15cm. Po wykonaniu robót montażowych ostatnią warstwą zasypu winna być w/w warstwa humusu.

Przystępując do wykonania wykopów należy wytyczyć trasę przewodu i zaznaczyć wszystkie punkty charakterystyczne – załamania, odgałęzienia itp. Przewidziano wykonać je ręcznie i mechanicznie, jako wykopy liniowe wąskoprzestrzenne, o ścianach pionowych. Podczas robót zwracać bacznie uwagę na istniejące i projektowane uzbrojenie terenu. Ręcz­ne roboty ziemne prowadzić przede wszystkim w obrębie istniejącego uzbrojenia podziemnego i nadziemnego oraz w miejscach niemożliwych do wykonania sprzętem mechanicznym.

Zwraca się uwagę na konieczność zebrania i składowania warstwy humusu. Po zakończeniu prac należy rozplanować go w pasie robót.

Przed rozpoczęciem robót należy zapoznać się z miejscami prowadzenia robót w rejonach występowania sieci elektro-energetycznych. Należy opracować szczegółowy harmonogram wyłączeń sieci i uzgodnić go z RE – dotyczy to w szczególności odcinków gdzie odległość między sprzętem budowlano-montażowym a liniami elektro-energetyczni jest mniejsza od wymaganej przepisami.

Na odcinkach trasy projektowanych sieci przecinających istniejące ciągi ko­munikacji samochodowej i pieszej, niezbędne jest ograniczenie ruchu oraz wykonanie objazdów i kładek dla pieszych. Miejsca te należy zabezpieczyć i oznakować tabliczkami informacyjnymi i znakami drogowymi.

Przekroczenia dróg utwardzonych wykonać metodą przecisku lub przewiertu. Wykop komory zabezpieczyć przed napływem wód opadowych i gruntowych, poprzez wykorzystanie naturalnych warunków terenowych (odprowadzenie grawitacyjne) bądź wykonanie podłużnych drenów f 113 mm z odprowadzeniem do zbiorczej studzienki i odpompowywaniem napływających wód.

 

UWAGA! dokumentacja projektowa załączona do SWZ dotyczy pełnego zamierzenia inwestycyjnego podzielonego na etapy. Niniejsze postępowanie obejmuje wyłącznie etap 3, którego zakres wskazany został w załączonym przedmiarze robót.

 

Wiążącymi i nadrzędnymi będą w kolejności zapisy: umowy, dokumentacji projektowej, pozostałe załączniki do SWZ.

 

Zamawiający w niniejszym postępowaniu nie dzieli zamówienia na części, ani nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych

 

  1. Informację o możliwości złożenia oferty wariantowej:

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych oraz w postaci katalogów elektronicznych.

 

  1. Termin wykonania zamówienia:

Termin realizacji zamówienia: do dnia 31 marca 2025 r.

 

  1. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

Zamawiający przewidział w pkt 5 SWZ:

  • W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu, tj. w zakresie posiadania zdolności technicznej lub zawodowej, tj.
  1. w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonali należycie co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie, przebudowie lub remoncie sieci wodociągowej PE125 i/ lub PE160 o długości łącznej min. 4 000 m,
  2. dysponuje lub będzie dysponował podczas realizacji zamówienia co najmniej 1 osobą która pełnić będzie funkcję kierownika budowy posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie tj. do kierowania robotami bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych (lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie obowiązujących wcześniej przepisów).

W/w osoba fizyczna musi posiadać uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 725 z późn. zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia wydane na podstawie obowiązujących wcześniej przepisów. W przypadku wykonawców zagranicznych dopuszcza się kwalifikacje równoważne do wymaganych zdobyte w innych państwach, uznane w myśl art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 725). Kierownik budowy (robót)  winien być wpisany na listę członków właściwej regionalnej Izby Inżynierów Budownictwa.

  • W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania.

5.2.1. Z postępowania wyklucza się Wykonawcę:

  • będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:
    1. udziału w zorganizowanej grupie przestępczej albo związku mającym na celu popełnienie przestępstwa lub przestępstwa skarbowego, o którym mowa w art. 258 Kodeksu karnego,
    2. handlu ludźmi, o którym mowa w art. 189a Kodeksu karnego,
    3. o którym mowa w art. 228-230a, art. 250a Kodeksu karnego, w art. 46-48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2022 r. poz. 1599 i 2185) lub w art. 54 ust. 1-4 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 826),
    4. finansowania przestępstwa o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 165a Kodeksu karnego, lub przestępstwo udaremniania lub utrudniania stwierdzenia przestępnego pochodzenia pieniędzy lub ukrywania ich pochodzenia, o którym mowa w art. 299 Kodeksu karnego,
    5. o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 Kodeksu karnego, lub mające na celu popełnienie tego przestępstwa,
    6. powierzenia wykonywania pracy małoletniemu cudzoziemcowi, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2021 r. poz. 1745),
    7. przeciwko obrotowi gospodarczemu, o których mowa w art. 296-307 Kodeksu karnego, przestępstwo oszustwa, o którym mowa w art. 286 Kodeksu karnego, przestępstwo przeciwko wiarygodności dokumentów, o których mowa w art. 270-277d Kodeksu karnego, lub przestępstwo skarbowe,
    8. o którym mowa w art. 9 ust. 1 i 3 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012 r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

– lub za odpowiedni czyn zabroniony określony w przepisach prawa obcego;

  • jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 1;
  • wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca odpowiednio przed upływem terminu do składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo przed upływem terminu składania ofert dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;
  • wobec którego prawomocnie orzeczono zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;
  • jeżeli zamawiający może stwierdzić, na podstawie wiarygodnych przesłanek, że wykonawca zawarł z innymi wykonawcami porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji, w szczególności jeżeli należąc do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że przygotowali te oferty lub wnioski niezależnie od siebie
  • jeżeli, doszło do zakłócenia konkurencji wynikającego z wcześniejszego zaangażowania tego wykonawcy lub podmiotu, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,

Jeżeli wykonawca lub podmiot, który należy z wykonawcą do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2021 r. poz. 275, z 2022 r. poz. 2581 i 2640 oraz z 2023 r. poz. 852), doradzał lub w inny sposób był zaangażowany w przygotowanie postępowania o udzielenie tego zamówienia, zamawiający podejmuje odpowiednie środki w celu zagwarantowania, że udział tego wykonawcy w postępowaniu nie zakłóci konkurencji, w szczególności przekazuje pozostałym wykonawcom istotne informacje, które przekazał lub uzyskał w związku z zaangażowaniem wykonawcy lub tego podmiotu w przygotowanie postępowania, oraz wyznacza odpowiedni termin na złożenie ofert. Zamawiający wskazuje w protokole postępowania środki mające na celu zapobieżenie zakłóceniu konkurencji.

Wykonawca zaangażowany w przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia podlega wykluczeniu z tego postępowania wyłącznie w przypadku, gdy spowodowane tym zaangażowaniem zakłócenie konkurencji nie może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w tym postępowaniu. Przed wykluczeniem wykonawcy zamawiający zapewnia temu wykonawcy możliwość udowodnienia, że jego zaangażowanie w przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia nie zakłóci konkurencji.

  • Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się również:
  • wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2024 r. poz. 507 ze zm.) (dalej ustawa sankcyjna);
  • wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2023 r. poz. 1124, 1285, 1723 i 1843) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej;
  • wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2023 r. poz. 120, 295 i 1598) jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy sankcyjnej.
  • Wykluczenie następuje na okres trwania okoliczności określonych w pkt 5.2.2.
  • W przypadku wykonawcy lub uczestnika konkursu wykluczonego na podstawie pkt 5.2.2., zamawiający odrzuca wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielnie zamówienia publicznego lub ofertę takiego wykonawcy lub uczestnika konkursu, nie zaprasza go do złożenia oferty wstępnej, oferty podlegającej negocjacjom, oferty dodatkowej, oferty lub oferty ostatecznej, nie zaprasza go do negocjacji lub dialogu, a także nie prowadzi z takim wykonawcą negocjacji lub dialogu, odrzuca wniosek o dopuszczenie do udziału w konkursie, nie zaprasza do złożenia pracy konkursowej lub nie przeprowadza oceny pracy konkursowej, odpowiednio do trybu stosowanego do udzielenia zamówienia publicznego oraz etapu prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
  • Ocena spełniania przez Wykonawców warunku udziału w postępowaniu – o którym mowa w pkt 5.1. SWZ – zostanie dokonana w oparciu o dokumenty wymienione w punktach 6.1.5.2., 6.1.3. – jeżeli dotyczy, 6.1.4. oraz 61.7. – 6.1.8. SWZ, a warunku, o którym mowa w pkt 5.2. SWZ – zostanie dokonana w oparciu o dokumenty wymienione w punkcie 6.1.5.1. oraz 6.1.6. SWZ.
  • Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania, ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
  1. Wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu:

Zamawiający przewidział w pkt 6 SWZ:

  • Do upływu terminu przewidzianego na złożenie ofert Wykonawca zobowiązany jest złożyć:
    • Formularz Oferty, według wzoru stanowiącego Zał. nr 1 do SWZ, wypełniony i podpisany przez osoby umocowane należycie do reprezentowania Wykonawcy.

Uwaga! W sytuacjach opisanych w pkt 17.9. SWZ Wykonawca zobowiązany jest dołączyć do Formularza Oferty, jako oświadczenia składające się na treść jego oferty, także informacje opisane w przywołanym punkcie.

  • Dokumenty potwierdzające, że osoba działająca w imieniu Wykonawcy jest umocowana do jego reprezentowania, a zatem:
  1. odpis lub informację z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej lub innego właściwego rejestru, chyba że Wykonawca w Formularzu Oferty wskaże dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów samodzielnie przez Zamawiającego, poprzez bezpłatne i ogólnodostępne bazy danych;
  2. pełnomocnictwo lub inny dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wykonawcy, jeżeli w jego imieniu działa osoba, której umocowanie do reprezentowania nie wynika z dokumentów wymienionych w lit. a) powyżej;

Opisane powyżej zasady stosuje się odpowiednio do osoby działającej w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia oraz do osoby działającej w imieniu podmiotu udostępniającego zasoby, zgodnie z pkt. 6.1.3. SWZ.

  • Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia wg. wzoru zaproponowanego w Zał. nr 4 do SWZ, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, jako dowód polegania na zdolnościach technicznych lub zawodowych tego podmiotu, w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt. 5.1. SWZ – jeżeli dotyczy.

Uwaga! Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, składa wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów:

  • Zamawiający oceniając, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia tożsame do tych, które zostały przewidziane wobec Wykonawcy.
  • Zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, winno potwierdzać, że stosunek łączący Wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów oraz określać w szczególności:
  1. zakres dostępnych Wykonawcy zasobów podmiotu udostępniającego zasoby;
  2. sposób i okres udostępnienia Wykonawcy i wykorzystania przez niego zasobów podmiotu udostępniającego te zasoby przy wykonywaniu zamówienia;
  3. czy i w jakim zakresie podmiot udostępniający zasoby, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
  • Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja finansowa lub ekonomiczna, podmiotu udostępniającego zasoby, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, wówczas Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego:
  1. zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo
  2. wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt 5.1. SWZ.
  • Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą, który polega na jego sytuacji finansowej lub ekonomicznej, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów podmiot ten nie ponosi winy.
    • Oświadczenie, z którego wynika, które usługi wykonają poszczególni Wykonawcy – przy czym obowiązek ten dotyczy wyłącznie Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
    • W celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, składa on odrębne następujące oświadczenia:

6.1.5.1. o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania oraz

6.1.5.2. o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, odpowiednio:

  1. samego Wykonawcy lub każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
  2. podmiotu/-ów, na którego/-ych zdolnościach technicznych lub zawodowych polega Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu – jeżeli dotyczy,

według wzorów zaproponowanych odpowiednio w formularzach A, B, C i D Zał. nr 2 do SWZ.

  • Oświadczenie o aktualności informacji zawartych w oświadczeniu/-ach, o którym/-ch mowa w pkt 6.1.5.1. SWZ w zakresie podstaw wykluczenia z postępowania wskazanych przez Zamawiającego w pkt 5.2. SWZ odpowiednio:
  1. samego Wykonawcy lub każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
  2. podmiotu/-ów, na którego/-ych zdolnościach technicznych lub zawodowych polega Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu – jeżeli dotyczy.
    • Wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, sporządzony wg wzoru stanowiącego Zał. nr 3 do SWZ, oraz z załączeniem dowodów określających, czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty sporządzone przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane zostały wykonane, a jeżeli Wykonawca z przyczyn niezależnych od niego nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne odpowiednie dokumenty, na potwierdzenie spełniania warunku posiadania doświadczenia, o którym mowa w pkt 5.1. lit. a) SWZ.
    • Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, sporządzony wg wzoru stanowiącego Zał. nr 3.1 do SWZ – na potwierdzenie spełniania warunku, o którym mowa w pkt 5.1. lit. b) SWZ.

Uwaga! Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia dokumentów, które Zamawiający posiada, jeżeli Wykonawca (aktywnie) wskaże te środki oraz potwierdzi ich prawidłowość i aktualność. 

  • Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, w celu wykazania braku podstaw (przesłanek) wykluczenia z postępowania, zostanie wezwany do złożenia następujących dokumentów (aktualnych na dzień ich złożenia):
    • Oświadczenia Wykonawcy o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 594), z innym Wykonawcą, który złożył odrębną ofertę, ofertę częściową lub wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, albo oświadczenia o przynależności do tej samej grupy kapitałowej wraz z dokumentami lub informacjami potwierdzającymi przygotowanie oferty, oferty częściowej lub wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu niezależnie od innego Wykonawcy należącego do tej samej grupy kapitałowej.

W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie w zakresie pkt. 6.2.1.1 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie.

  • Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty, o których mowa w pkt. 6.1. i 6.2. SWZ budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu trzeciego.
  1. Informację na temat wadium:

Wykonawca przed upływem terminu składania ofert zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100).

Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.

 

  1. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:

Oferty będą oceniane według następujących kryteriów:

  • cena – waga 100%
  1. Miejsce i termin składania ofert:

Oferty należy składać, w sposób określony w pkt 8 SWZ nie później niż do dnia 12 września 2024 r. do godz. 10:00 w siedzibie Zamawiającego: Zakład Wodociągów i Kanalizacji Spółka o.o. 34-120 Andrychów, ul. Batorego 68, sekretariat pokój nr 1.

 

  1. Termin związania ofertą:

Wykonawca składający ofertę pozostaje nią związany do dnia 12 października 2024 r.

 

 

                                                                                                                                                              Prezes Zarządu

                                                                                                                                                      Grzegorz Stawowczyk

regulamin zamówień

Pobierz plik pdf

Szanujemy Twoją prywatność

Używamy plików cookie, aby zwiększyć komfort przeglądania strony, wyświetlać spersonalizowane reklamy lub treści oraz analizować nasz ruch. Klikając „Akceptuj wszystko”, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookie.

Szanujemy Twoją prywatność

Używamy plików cookie, aby zwiększyć komfort przeglądania strony, wyświetlać spersonalizowane reklamy lub treści oraz analizować nasz ruch. Klikając „Akceptuj wszystko”, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookie.

Skip to content